Påven vill rädda världen från homosexualitet

Jag citerar AB:
"Enligt påven måste människan respektera Guds skapelse och de förutsatta rollerna för män och kvinnor. Han förtydligade att traditionella äktenskap är det enda rätta och sa att homosexuella handlingar är emot Guds vilja.

I sitt tal sa påven att kyrkan förutom miljön även måste skydda människan mot att förstöra sig själv, rapporterar Daily Mail.

- Regnskogen förtjänar vårt skydd, men människan som varelse förtjänar inte mindre."

Jag har svårt att begripa att hur han överhuvudtaget kan uttrycka sig på detta viset. Kanske är det så att påven, på samma sätt som politiker någon gång måste göra sådana här uttalanden för att man inte ska glömma bort honom.

Jag har personligen svårt att begripa varför inte två män eller två kvinnor ska få vara tillsammans om de tycker om varandra. Jag skulle vilja säga att deras yttersta önskan är att bli accepterade för den dom är och då kan jag tycka,
ska inte vi andra acceptera det då?
Tänk att man under en hel livstid inte ska få vara med den man vill vara med.
Självklart skulle det bli en snedvridning om majoriteten var lagda åt samma håll, men nu är det inte så.
Det är en minoritet som är homosexuella och jag tror att det kommer att förbli det.
Måste barnet ha uppfostran av en mamma och en pappa? Eller kan man ersätta mamma eller papparollen?
En konsekvens är att barnet till t.ex två pappor skulle bli retad för det?
Men varför retar man inte ett barn som har handikappade föräldrar också i sådana fall?Vad är skillnaden?

Lyckligtvis innebär en påvlig befallning från de kataloska länderna inte särskilt mycket för oss här i Sverige.
Möjligen att homofoberna i vårt land gör hyllningsrop.

Men kanske var det inte så konstigt ändå att han sa detta. Allmänheten tror nog mindre och mindre på gud för var dag som går. Inte bara i de katolska kyrkorna, utan även i de svenska kyrkorna. Idag har ateismen förstärkts och den kristna kyrkan har förlorat sitt inflytande på människors liv och sin oinskränkta makt.
Jag har fått den uppfattningen att den kristna tron (kristendomen) idag inte är lika trovärdig, med vad vi vet om världen idag!


Kommentarer
Postat av: Linn :)

haha gud vad jag gillar din blogg !

det finns tre viktiga skäl:

1. du skriver ofta så du får mig att skratta

2. dina inlägg är intressanta

3. jag gillar din stil

men det här inlägget fick mig verkligen att skratta för det som ibland kommer ur påvens mun är ofta bland det dummaste jag har hört. och han ska vara en person många här i världen ser upp till och har ett slags tillit till? jag förstår verkliigen inte hur man kan säga nått sånt här. har han några känslor? och vilka i så fall? det förvånar mig att folk lyssnar på den här skiten . särskillt när det kommer från en man som jämför människan med regnskogen?

bra inlägg axl :) jag tror du får många personer att börja tänka lite :)

;*

2008-12-31 @ 15:09:41
Postat av: Christoffer

Bra skrivet! Lika så med inlägget innan. =)

2009-01-08 @ 22:28:48
URL: http://kjerstinoffer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0