Att få distans till saker och ting

Häromdagen såg jag ett program på tv. Det handlade om en kvinna som arbetade som överlevnadsinstruktör för soldater.
Det innebar givetvis att hon tillbringade mycket av sin tid med att tampas med elementen.
Tillslut kände hon att hon behövde komma bort för ett tag, få vara för sig själv att få distans till saker och ting.
Det första som då kommer upp i mitt huvud är en solresa till Thailand.
Kvinnan bodde i södra delen av Sverige.
När reportern sedan frågar henne vad hon hade tänkt göra under sin 2 veckors semester.
Då svarar hon att hon tänkte åka upp till Sarek och tälta mitt ute i skogen för sig själv.
Jag tycker det är lite lustigt, men det var väl hennes sätt att få distans till saker och ting och känna avkoppling!

Kommentarer
Postat av: Linn

du fick samma tanke som jag alltså :)

2009-02-08 @ 12:00:23
URL: http://hannaulfdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0