Enkelt och rationellt

Vi befinner oss i Italien, långt ut på vischan. Jag åker med bilen längs vägen och plöstligt ser jag en skylt med en ko på.
Min första tanke var att det var någon bonde som börjat med mjölkkor.
Jag var i vilket fall påväg till flygplatsen för att hämta upp en kollega. När vi sedan är påväg till kontoret vill han att vi stannar, just vid den där ko skylten. Då skulle han köpa mjölk.
Där står en tank, säg 2 gånger en meter. Där kunde man alltså köpa en flaska för 10 euro om man inte själv hade med sig någon. Sedan stoppade man in 1 eller 2 euro , beroende på hur mycket mjölk man ville ha. 
Därefter ställde man dit flaskan och flaskan  fylldes med mjölk!

Mitt ute på vischan i Italien, enkelt och rationellt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0