Melodifestivalen 2009

Godkväll!

Det var ett tag sen sist.
Idag var första dagen på det efterlängtade och behövliga sportlovet. Ett lov då man ska vara ute och vistas i snön.
Och visst finns det gott om snö, men sportlovet hitintills har spenderats mycket inne. Med undantag från idag, då det blev ett litet snöbollskrig som jag med lätthet kunde ta hem!
Det var också på tiden att klippa barret,så det passade jag på att göra idag. (bilden nedan visar på ett ungefär hur frisyren ser ut förtillfället)


Det har varit melodifestival också.
Jag tycker det är bra att vi sätter Leksand på kartan. Visserligen tror jag många kände till Leksand innan melodifestivalen, genom hockeyn då förstås.
Men jag tänker, hur många små samhällen finns det inte i Sverige som vi inte har en susning om var de ligger?

Jag jobbade tillsammans med 9 andra från fotbollslaget under genrepet på fredagskvällen på Melodifestivalen med att i första hand sköta hand om säkerheten, men också att  vara lite av en publikvärd.
Det innebar att jag fick tillgång till en svart bricka som vi skulle bära runt halsen. Svarta och gula brickor var de enda färgerna som gav tillgång till hela området, vilket inkluderade backstage. Paradoxalt nog fick vi inte inte vistas inom vissa områden, vilket var lite små trist.

Vad det gäller låtarna tycker jag rätt låtar gick vidare.
Mollys fantastiska sångröst och EMD som kommer att sitta högt upp i finalen i Globen. Dock tror jag inte Mollys låt kommer hålla internationellt, vilket jag tycker är synd.


En stund i rampljuset med självaste Molly Sandén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0