Vi måste lära oss att leva tillsammans

Tyvärr är fördomar något som har funnits och som alltid kommer att finnas.

Jag tror det är svårt att komma ifrån.
Sedan kan man ju fråga sig varför vi människor i våra sinnen klassificerar folk på helt egenmäktiga sätt?

Kan det vara en rädsla för att uppleva det som känns annorlunda och främmande?? Om än mer en kortvarig bekräftelse om att känna sig bekväm?

För visst är det lättare att tänka saker och ting om andra människor än att försöka sätta sig in i deras situation och förstå dem?

Ska vi kunna leva tillsammans är det en förutsättning att alla vågar mötas och acceptera varandra, oavsett ursprung och oavsett identitet.


Vi måste lära oss att leva tillsammans


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tror att det är lättare för människor som inte har koll på sig själva att placera andra i fack... Då har dom iaf koll på någonting... Och visst är det lätt att bara säga att man inte tycker om esteter för att vara som alla andra. Bara för att få passa in, men tänk vad mycket dom kommer gå miste om genom livet om dom redan har förutfattade meningar om allt...



"-jag tycker inte om esteter!

-jo, men varför? Har du ens pratat med någon? Känner du ens någon?

-Nej..."



Du är söt och puss<3

2009-03-19 @ 20:15:04
Postat av: Linn

de här har jag änna funderat på ett tag , jag ahr försökt att möta folk helt utan fördommar och någon som helst uppfattning men de går ju inte. för så fort man ser en person får man en upfattning om hur personen ser ut och dess kroppspråk vilket gör att man får sjukt mycket fördommar på hur personen egentligen är som människa. jag tycker de är helfel men som sagt så är de ju någonting man inte kan komma ifrån. något man däremot kan göra är att inte BESTÄMMA sig förrän man har lärt känna personen :)

tack för sjukt bra inlägg axel :)

puss<3

2009-03-20 @ 22:53:40
URL: http://hannaulfdotter.blogg.se/
Postat av: FrökenFrick

sv; jo, det gick ju jätte bra, förutom att jag svor när jag spelade fel, spelade fel, och fick blackout :)

2009-03-30 @ 17:02:10
URL: http://linneafk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0