Michael Jackson

Pedofil,kvinnomisshandlare,sadist,homosexuell, i gengäld förmodligen ett tungt liv.

Många rykten har växt fram om dig MJ, The gloved one, The king of Pop.

Men tilläggas kan,vad är egentligen sant?


Året var 1958, året då Michael Jackson kom till världen.Michael hade inte en trygg barndom. Mot bakgrunden av att man inte haft tryggheten kan följderna leda till besatthet av något slag. Med hänsyn till vad man har upplevt under barndomen kan resultatet bli en lång strävan efter harmoni och trygghet.




Att en svart blyg liten pojke sjöng så att du som lyssnade kände dig mäktig, där allt var möjligt. Du kunde inte motstå att dansa, du vågade drömma, flyga, vara något som du hela ditt liv drömt om att vara. Du var en hjälte. Michael Jackson var en hjälte.

Jag minns första gången jag såg Michael i Munchen under sin omfattande turné " Dangerous Tour" 2004. Det första jag möttes utav var en publik jag aldrig tidigare skådat.

Stämmningen var på topp och det kändes redan då,vilken kväll det skulle komma att bli. Något som belyser hans storhet är att så fort han inträder på scen möts Michael av ett långt och enormt jubel och en resväska öppnas och i den ligger en hatt och en vitt duk. Det fick mig att tänka på en låt som jag såväl kände igen, men jag kunde inte komma på namnet på den.När sedan musiken kommer igång kommer alla i någon form av extas.

Billie Jean! Ännu mera jubel! Detta är ett minne som länge kommer ligga mig varmt om hjärtat.

Att flickor,pojkar,tanter,gubbar, i stort sett alla blev förälskade i hans musik och danssteg gör mig inte ett dugg förvånad. En superstjärna, en superstjärna, vars framgång vi knappast kunnat undgå. En framgång där mystik,rykten och pedofilanklagelser varit vanligt förekommande.

Det råder ingen tvekan om att Michael kommer att förbli en av de största talangerna världen någonsin skådat. Michael var ett övernaturligt original, men också en människa.

En blyg,osäker människa.

Mot bakgrund av allt detta känner jag ett vemod av kraven, stressen och den omänskliga pressen som Michael m.f.l. superstjärnor utsätts för, som ofta resulterar i drogmissbruk som blir en tillfällig räddning för att orka med.

"Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt" Alla människor gör misstag.

Michael är idag inte längre med oss, men jag blir lika arg varje gång jag tänker på att jag övergett honom, att vi övergivit honom och vänt ryggen mot honom. Michael försökte, han försökte verkligen att hitta tillbaks till det han älskade mest här i världen, hans familj och sina barn. Medan ett helt folk, ett helt land, en hel värld hade bestämt sig för att dömma honom.

Jag hoppas Michael har det bra där han är nu och jag känner att han sitter och ler till oss.

Sist men inte minst, vill jag att vi alla reser oss upp och hyllar denna kung.

Länge leve kungen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0